Kycklingpaj

2012-09-16 - 21:35:12 Ätbart - mat


En god och mättande paj för mig och alla andra som älskar kyckling! Jag tycker dessutom att kyckling passar riktigt bra ihop med tomatsås och då är denna pajen perfekt.
Jag vill passa på att skriva att jag inte är den bästa på att skriva recept, jag tar så mycket utav varje sak som jag tycker smakar bra och passar beroende på hur många jag serverar till, därför skriver jag sällan mått, men hoppas att det går att förstå ändå!
 
Recept
 
kycklingfilé
gullök
morot
tomatpuré
passerade tomater
brockoli
ekologisk buljong
salt
peppar
grillkrydda
ingefära
paprikapulver
 
Skär kycklingfiléerna i små bitar. Riv morötterna och stek tillsammans med löken, lägg sedan i kycklingen och stek vidare. Krydda och tillsätt tomatpuré och passerade tomater samt buljongen. När det kokat en stund så lägg i brockoli bitar, jag brukar använda fryst, och koka vidare till önskad konstistens, tänk på att den inte ska vara för vattnig och den ska vara i en paj.
 
Pajskal

4 dl vetemjöl
50 g rumsvarmt smör
1 dl vatten
½ dl yoghurt
2 tsk bakpulver
½ tsk salt

Blanda alla ingredienser till en smidig deg och tryck ut i en pajform. Häll sedan i fyllningen och in i ugnen ca 20-25 min, 200 grader.
 

 


Kommentarer

Ohh gott

2012-09-16 23:35:22

mums vad gott det verkar, älskar paj!


Spana gärna in min webshop www.avanna.se Just nu får du som bloggare 50 kr att handla för om du anger
koden BLOGG
i kassan
gäller t om 19/9

2012-09-17 13:55:55

gud så gott ! jag använder också eko-buljong.
kul med lite kyckling-recept, det äts det mycket av här hemma :)

sv, tack! ja, så många fina ned solupp eller nedgångar man sett men aldrig haft kameran med :P

kram

2012-09-17 20:47:19

Så gott ut! : )

Svar: tack!
kiwiberries

2012-09-18 21:46:55

Såg väldigt gott ut! :)

Svar: tack! det är det =)
kiwiberries

2012-09-19 23:19:51










Kom ihåg mig.



Trackback