Fobi

2012-09-06 - 18:05:34 Om mig


Sedan jag kan minnas så har jag alltid haft en fobi. Den har gått upp och ner i perioder, men den har alltid funnits där. Just nu känner jag att den är ganska kontrollerbar och förhoppningsvis blir det bara bättre. Men jag har fått frågan varför jag inte tar tag i det och gör något åt min fobi... Svaret är enkelt, min fobi är så stark att jag absolut inte vill bli av med den. Jag vill inte tycker om eller vara ok med det jag är rädd för. Jag gör mitt bästa för att undvika situationen, men jag kan säga att det har blivit lättare sedan jag fick barn. Då måste jag göra något om jag blir utsatt för min rädsla och det är väl positivt.
 
Har ni någon fobi? Hur hanterar ni den?
 

Kommentarer

Har man en stark fobi så tycker jag man måste få känna själv om man vill ta tag i det. Jag hr fobi för ormar och krälande djur, så jag skulle inte kunna försöka få bort den

Svar: det är precis så jag känner, jag vill inte försöka få bort den.
kiwiberries

2012-09-06 21:37:46

Jag har nog klarat mig ganska bra från extrem fobi, tack och lov! Men tycker det kan vara obehagligt med ormar.. Huh..

Svar: va skönt att du inte har det så extremt! personligen har jag inga direkta problem med ormar och det känns ju skönt.
kiwiberries

2012-09-06 22:05:14

Underbar bild!

Svar: tack!
kiwiberries

2012-09-10 14:04:37

Jag har en hemsk spindelfobi och jag hanterar den med att skrika som en galning när jag får minsta lilla skymt av en spindel, haha

Svar: hahahaha bästa hanteringen! ungefär som mig då ;)
kiwiberries

2012-09-13 10:46:32

ooh vilken vacker bild!

Svar: tack!!
kiwiberries

2012-09-15 22:37:27










Kom ihåg mig.



Trackback