Stressa mindre

2012-03-21 - 21:25:21 Om mig


Idag blev en bra dag trots att den började med yoghurt splash i halva köket. Allt lyckades vända och vi lagade lasagne tillsammans och hade jättemysigt, sedan gick vi ut och lekte i det fina soliga men lite blåsiga vädret. Den senaste tiden har jag känt mig ganska stressad.. Av vad kan man undra, min lilla gissning ligger på alla saker som jag borde göra men aldrig har tid med. Det är stressande att känna press och att jag varje dag tänker att "nu ska jag ta itu med detta" men sedan aldrig hinner. Många saker ha fått stå och vänta på att jag ska fixa dem, till exempel min sekretär som fortfarande inte är färdig, blev lite problem med de knoppar jag ville ha. Sen en lång tid tillbaka har jag dessutom velat rensa ut och få bort en massa onödiga saker vi har som knappt används och som gärna vill hitta någon annan stans att vara. Jag planerar och planerar, i mitt huvud, på papper eller liknande har jag inte heller hunnit få ner det.
Men så idag kände jag en stor lättnad! Vet inte hur det började nu, men jag att jag på förmiddagen tänkte på hur allt går bättre nu och att jag har mer tålamod, till exempel med barnen och istället för att stressa för småsaker eller svara de på ett negativt sätt så försöker jag vända det hela och inte göra så stor grej utav saker och ting. Det har verkligen funkat känner jag nu, för som sagt så mår jag mycket bättre och känner mig gladare och idag är jag glad att säga att jag inte kände mig stressad! Det var en så underbar känsla att jag knappt vet hur jag ska förklara den. Jag kände att allt får ta sin tid och blev samtidigt motiverad att ta tag i de saker som jag så länge velat få ordning på. Jag har dessutom haft extra kul med barnen, busat och lekt och så lät dem mig ta en lugn stund att bara sitta ner när vi var ute och dem lekte så fint tillsammans!
En glad mamma är en bra mamma.




Kommentarer










Kom ihåg mig.



Trackback