Ärtpåsar

2012-03-28 - 22:32:57 Barn - pyssel


Idag har jag äntligen fixat våra ärtpåsar. Har planerat det ett tag nu men det har inte blivit av på grund av mitt dåliga självförtroende angående att sy. Hade jag en symaskin hade det känts lättare, men det kanske jag säger nu för att jag faktiskt inte har en...

För ett tag sen hjälpte min mormor mig med att sy dessa söta små ärtpåsar som jag och Semlan fyllde med ärtor idag och sydde sedan ihop de för hand. Det var faktiskt riktigt roligt och mitt självförtroende ökade verkligen! Nu känner jag att jag vill och KAN sy en massa saker! Underbar känsla. Semlan fick även hon prova på att sy och kände sig väldigt stolt över att hon också kunde. Det var riktigt kul att göra detta tillsammans med henne, även om det blev riktigt mycket ärtspill på golvet. När jag sytt ihop den första påsen så fick hon kasta med den, en jätterolig övning som hon gillade. Hon fick kasta den i en låda och först kom den för kort, sedan för långt, sedan på sidan och till sist mitt i lådan! Stolt mamma kan jag ju säga!
När Nena sedan vaknat så ville Semlan så gärna visa henne att hon tog en påse och skrattade och kastade. I samma sekund hör man mig skrika "neeeej......!", det var ju en som inte var ihopsydd än och alla ärtor åkte ut på golvet. Vi tittade på varandra och så skrattade jag "oj blev det fel påse?". Barnen hade i alla fall jättekul och damsugaren åkte ju fram direkt.


Trackback