Lyckad lekdag

2012-06-22 - 21:51:48


Eftersom min dotter har börjat att kasta saker mot andra barn, speciellt sin bästa vän, så var jag väldigt nervös inför vår stora lekdag. Vi skulle träffa fyra nya barn och bästa vännen. Förra gången gick visserligen jättebra och de lekte så fint men då hade vi mammor stenkoll på de och vi var dessutom mest utomhus och inne hade jag tagit bort alla hårda leksaker. Man ska ju inte göra det svårt för sig själv. Nu har hon inte kastat saker så länge eller så många gånger, men det är självklart något man vill sätta stop för på en gång. Bästa vännen kommenterade att hon inte kastade sand och det har min dotter stolt upprepat i flera dagar och det verkar ha gått in, för den här lekdagen var riktigt lång och med många människor och flera platser, ändå gick det jättebra! Ni anar inte hur lättad jag är efter att ha varit riktigt nervös och förväntat mig det värsta. De lekte så bra och vi mammor hade riktigt roligt vi med. Älskar sånt spontant när man träffas många och bara umgås. Vill absolut göra om det och önskade så att jag bodde närmare så att vi kunde ses oftare. Tyvärr bor alla vännerna i en annan stadsdel och det är ganska jobbigt att man inte kan ses och att inte barnen kan leka så ofta, det blir liksom ett helt projekt varje gång man ska träffas och det händer tyvärr inte bara spontant. Men vi kommer absolut göra om detta, så kul! Inte minst för barnen som var ute till efter läggdags och ändå inte ville åka hem <3


Kommentarer

Hoppas du har haft en bra dag! ♥

2012-06-22 23:25:00

Tack!!

2012-06-23 02:18:26

Haft en bra dag? :)

2012-06-23 09:10:25

Härligt att det gick bra. Skönt när det funkar när barnen leker.

2012-06-23 20:17:36










Kom ihåg mig.



Trackback