Trots

2012-02-14 - 22:42:23


Idag var en riktig trots dag. Semlan skulle absolut göra tvärt emot mig hela dagen! Det började redan på morgonen när jag kom in i hennes rum och möts av; pappa sa jag! Följt av att hon vägrade äta frukost och skulle bara göra en massa saker innan, komiskt nog ville hon dessutom läsa jag ska bara boken... Sedan ville jag gå ut och åka pulka, det skulle ju i alla fall bli roligt! Men vägen dit var lång, det tog oss kanske en timme att klä på oss, för hur kul det än var att gå ut, så verkade det bara lite viktigare att inte göra som mamma ville. Väl ute gick allt jättebra! Det var jag tacksam för.
När vi sedan kom hem så fortsatte trotset och göra tvärt emot allt, vägrade äta mat, åt sin systers istället, vägrade byta kläder och det ena efter det andra...
Man måste verkligen ha otroligt mycket tålamod!



Kommentarer

Ojoj lite tålamodskrävande minsann =D



kramar

2012-02-14 23:21:55

Hahaha, jag känner till de där dagarna :-)

2012-02-15 09:31:49

Haha, ja har man tid är det nääästan lite roligt ibland att se hur deras hela personlighet förändras och de försöker få SIN vilja igenom :D skönt å läsa att man inte är ensam ;) jag brukar tänka för mig själv. Lugnt och sansat med två djupa andetag "just nu håller du på att uppfostra en viljestark och målmedveten liten människa. Som kommer lyckas och ta sig långt på sin vilja att lyckas och få igenom sin åsikt" haha! Övertala sig lite ;)

2012-02-16 10:01:45










Kom ihåg mig.



Trackback