Slow down

2012-04-18 - 23:10:41


Jag stressar alldeles för mycket, för saker som jag egentligen inte behöver stressa över. Jag hatar att stressa så ibland kan jag bli mer stressad över det faktum att jag stressar, vilket inte brukar ge någon bra effekt så klart. Jag gillar att ta det lugn och inte ha för bråttom med saker och ting. Har till exempel alltid sagt att jag ska göra mitt bästa för att inte stressa barnen, ingen mår bra utav sånt. Visst har man tider att passa ibland och då får man skynda sig lite men jag är ju hemma med dem nu och vi kan ta allt i vår egen takt.

Just nu stressar jag delvis upp mig över städningen här hemma, som ofta brukar vara ett hett ämne. Det är svårt att städa när man har två småttingar som river ut allt så fort jag plockat ihop det. Min lösning har blivit att sälja saker, ju mindre man har desto mindre kan åka fram! Vi har dessutom alldeles för mycket saker så det känns skönt att få det gjort. Nu känner jag att jag måste få bort allt nu! Men varför stressa, varför får det inte ta sin tid? Jag har dessutom redan ordnat upp en hel del så en viss förändring syns och det känns bra. Jag gillar dock att avsluta saker snabbt och tar det för lång tid så är jag rädd att det inte blir gjort.

Ett bra råd jag fick utav en vän var: "Gör det verkligen något om det är en massa saker framme när det bara är du och barnen hemma?"
Det fick mig faktiskt att tänka till, gör det något egentligen? Nu gillar jag när det är rent men det är svårt ibland att hinna med, nu känner jag mig i alla fall inte lika nojjig med sånt här. I'm working on it!



Kommentarer

jag känner igen mig och jag har också haft lite åt städmani och lite press på mig sådär, men också fått tänka till att det går verkligen inte ha det tipptopp jämt och man får försöka stressa ner



kramar

2012-04-18 23:44:13

tack :D allt bra ? :)

2012-04-19 09:14:48

Känner igen mig såååå mycket! Städberoende någon...? Men jag har fått lära mig själv att acceptera att hemmet är så fint som jag vill ha det högst 10 minuter per vecka just nu och är numera nöjd med det. ^^

Jag brukar tänka att sen när jag är gammal och barnen flyttat ska jag ha det tiptop jämt! Värsta drömmen! Jag lever på hoppet haha

2012-04-19 10:38:55

Ja det är galet vad man sammlar på sig, vi har bott i vårt hus snart 2år och tjahh pjuuh vad onödiga saker man har :P

2012-04-19 11:15:37

Vad roligt, alltid kul med nya läsare!Ja nu är magsjukan över tack & lov!

2012-04-19 11:30:51

Tack så mycket! :)

2012-04-19 13:32:11

TACK!!!!!!!! :D :D I see someone told you!!! :D hihi im soo happy!

2012-04-19 15:01:08

Ja, det är nog så man får tänka ibland faktiskt...gör det så mycket att det är lite damm i hörnen och odiskad disk i hon? Man böhöver prioritera sig själv ibland, eller barnen då om man ha sådana :)

2012-04-19 15:51:05

Svar: hehe ja! :) vilken härlig blogg du har. kram

2012-04-19 17:43:11

Och sen ar det ju skillnad pa rent och rorigt. ;) Min mamma jobbade mycket nar jag var yngre men sa alltid att hon ville minnas tillbaka sen och veta att det tiden som faktiskt fanns hemma, den spenderade hon med oss och nar man leker, ja da blir det lite rorigt. Sen skulle det alltid vara rent tyckte hon, men att det faktiskt inte alltid var samma sak och det kan jag halla med om idag. :)

2012-04-21 10:54:49










Kom ihåg mig.



Trackback