Ätbar fingerfärg

2012-11-15 - 19:08:00 Barn - roligt


Fingerfärg är så roligt! Varje barn älskar att kladda, måla och vara kreativ och med ätbar fingerfärg blir det enkelt även för de minsta att vara med. Självklart passar det även perfekt för de lite äldre och för att undvika kladd och stök och verkligen ge barnen en ärlig chans att ha kul så lät jag de måla i badkaret! Bästa stället! De hade verkligen hur kul som helst!
 
Efter att ha letat efter recept på hur man gör egen fingerfärg och dessutom testat några som bara inte ville fungera för mig, så gjorde jag den enklaste fingerfärgen man kan ha; yoghurt blandat med hushållsfärg! Man kan även använda andra saker som till exempel fil eller pudding. Om jag lyckas med något utav de andra recepten så kommer det självklart upp på bloggen! Tills dess får barnen roa sig med färgad yoghurt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vad smart och i badkaret också så det där skulle mina barn med kunna få göra om de håller till där annars gillar jag inte kladdandet ;-)

Svar: ja haha det är ju bara att spola av allt sen, perfekt! =)
kiwiberries

2012-11-15 20:21:39

Ohh smart och kladda i badkaret badrummet gör ju ingenting =D

roligt att kladda
Kramar

Svar: ja, då kan de ju ha roligt och man kan slappna av för inget blir förstört av kladd =)
kiwiberries

2012-11-15 22:17:02

Kul idé!

2012-11-15 23:04:28

vad bra och smart
allt bra ikväll?
du får gärna klicka dig vidare på min länk i bloggen tipsar om världens bästa webshop nu
KRAM

2012-11-16 00:10:53

det är så skönt med färger!

2012-11-16 08:58:31

Wow, ser ut som ni har haft väldigt roligt med färgerna =)

Svar: ja det var jätteroligt! =)
kiwiberries

2012-11-16 12:09:34

:D

2012-11-16 20:45:17

Vilkrn bra idé! Och vilken fin blogg du har också! Kul att läsa om ditt liv som hemmafru i Sverige, det är inte vanligt. Jag bor i USA och är "hemmafru"-Stay at home mom, som det kallas här. Väldigt vanligt att vara det här. Ha det fint!

Svar: va spännande, ja i usa är det ju vanligare. det är intressant att vara det i sverige, men nu ska vi snart flytta utomlands, men det ska bli minst lika spännande. hemskt mycket fördomar mot hemmafruar tyvärr, men hoppas på att knäcka de =D
kiwiberries

2012-12-01 04:55:33

jag gillar verkligen din blogg, dock var det väääldigt länge sedan jag läste den men dene fortfarande lika bra!!:DDD

Svar: tack snälla du! har vart lite seg med att uppdatera men håller på med en massa annat just nu =)
kiwiberries

2013-01-05 21:55:48










Kom ihåg mig.



Trackback