Mycket att göra

2012-03-14 - 22:15:36


Idag har jag haft fullt upp! Och allt har varit roligt =) Först på morgonen vaknade jag av att det var så ljust och soligt, kände direkt att det skulle bli en bra dag! Innan frukost hängde jag tvätt, och ja, jag tycker det är riktigt kul! Själva frukosten var lugn och mysig och direkt efter så gick jag och barnen ut och lekte, åh va underbart väder vi har nu! När vi lekt så länge att min lilla Nena somnat i gungan var det dags att gå in och laga mat. Mina älsklingar åt jättemycket och det gör mig alltid så glad, de är riktigt matglada båda två! Efter det vilade vi och jag och Nena somnade medan Semlan traskade runt i vardagsrummet och hittade på en ny lek. Hon har en liten bebis (en skallra) som heter precis som hon själv och hon bär runt på henne så försiktigt och lindar sakta in och ur henne i en klänning som är en filt i leken tror jag. Och varje gång hon pratar så använder hon sin ljusaste röst och pratar jättelångsamt och det låter hur gulligt som helst!

När min man sedan kom hem så åt vi lite igen och åkte sedan iväg, Semlans nya bebis skulle självklart med och fick ligga inlindad i sin klänning i en alldeles egen sulky. Vi åkte för att köpa lite blöjor, barnen åkte kundvagn (det bästa som finns enligt dem), de lekte i ett tåg, och så gick vi på en visning. Det var riktigt spännande, men tyvärr nådde det inte upp till våra förväntningar, men vi hoppas på något bättre i framtiden.

Har dessutom varit skumt sugen på sushi hela dagen... undrar om vi kan köpa lite snart!



Kommentarer

ÅH! va gott! Detta måste jag nog äta ikväll ;)

2012-03-15 08:03:51
Lea

Sv: Tack - detsamma! Du har en väldigt ljus och glad blogg! Fina matbilder!!! :-)

2012-03-15 09:01:05










Kom ihåg mig.



Trackback