Studera?

2012-05-08 - 22:26:18 Om mig


En idé har kommit och hälsat på i mitt huvud... Ska jag studera igen?
Jag har aldrig varit en person som gillat att studera och har tyvärr endast avslutat en kurs på universitet och den studerade jag medan Semlan var mellan 1 och 1½ år och jag var gravid med Nena. Det var inte det lättaste och jag kände att jag inte riktigt kunde lägga så mycket engergi och tid på studierna som jag velat, ämnet var ju då faktiskt något som jag gillade! Så att studera igen ger blandade känslor... Ämnet är något som jag är intressad utav och jag skulle gärna vilja studera det, men samtidigt är mitt självförtroende angående studier inte på topp. Kommer jag klara det?



bild lånad härifrån

Kommentarer

Det var det verkligen :)



IKlart att du klarar det! Men ja, en förutsättning måste nog vara att man verkligen gillar det man läser, annars blir det så tungt.

2012-05-09 05:50:35

Men som sagt vad härligt att läsa att de är flera som tänker som en annan:)



nej de är av många olika anledningar..

Vad som gör mig lite bestört är att man väljer att inte läsa en blogg som väljer att inte lägga ut bilder, men alltså hur gör man med de bloggar som intechar barn då?



fin blogg du har!

2012-05-09 07:25:27

nä de e sant..

Nä men du vad skönt, jag har fått vissa gliringar och elaka kommentarer därför jag tänkte att jag lägger in ett inlägg om de en gång för allla:P



2012-05-09 07:38:23

Jättekul att du är med i Dagens blogg!<3

Är Allt bra med dig?



Hoppas du får en kanon onsdag!<3

2012-05-09 07:56:18

ja men självklart!

2012-05-09 08:00:52

aaa jag är livrädd att de ska börja regan jag vill ha sol ju !



funderar på en promenda:)

2012-05-09 08:02:57

här ät det JÄTTE mulet och blåsigt, men inget regn än .. :-/

2012-05-09 08:11:16

Om du vågar ge dig en chans till att börja studera igen så tror jag lätt att du klarar det:)

2012-05-09 09:35:23

jag kan få sug at studera emellanåt, och de resulterade i en restaurangutbildning och en omvårdnadsutbildning sen jag tog studeneten från gymnasiet, men nu har jag inte haft något sug direkt men det är nog bara för att jag kommit in så bra på ett jag jag trivs med också.



Men kör på om du känner för det tyvcker jag, det är ju bara att hoppa av om man skulle ångra sig :)

2012-05-09 10:24:15

Jag tror att om du väljer att läsa något som du verkligen, verkligen är intresserad av - sådär så det nästan kliar i fingrarna - då kommer du att klara det galant! Läser du något du är mindre intresserad av kommer du säkert att klara det också, men då blir det förstås lite mera kämpigt...

2012-05-11 09:13:00

Det är kul aty studera, allra helst om man bara läser en kurs. Prova! Vad har du att förlora?

2012-05-11 09:49:59

Såg att detta var ett gammalt inlägg men vill i allafall fråga om du började studera. Vad pluggar du i så fall?

Jag studerar varje onsdag och tycker det är underbartatt ha en ledig dag från jobbet. Jag jobbar inom finans och pluggar kostrådgivning med en touch av alternativ medicin. Så då pluggar jag också något som jag gillar.

Svar: det där låter som en mycket intressant sak att studera! jag har tyvärr inte börjat på riktigt utan försöker lite smått att studera ämnen jag gillar på egen hand, det har blivit uppskjutet på grund av att vi snart flyttar.
kiwiberries

2012-12-02 20:25:44










Kom ihåg mig.



Trackback