Amningskudde

2012-03-29 - 08:00:46 Tips


Jag hade ingen amningskudde till min första, fast jag egentligen hade behövt en. Just då kan man väl säga att jag var ganska oerfaren gällande baby produkter och tyckte inte att en amningskudde var något nödvändigt. Så fel jag kunde ha...
Jag tog mitt förnuft till fånga och köpte en när jag väntade mitt andra barn. Jag hade hittat den här från My Brest Friend och tyckte att den verkade mycket bättre än andra amningskuddar. Jag hade tidigare testat en modell som bara halkat undan och inte alls satt bra. Och efter första barnet blev min hållning sämre. Jag hade tidigare alltid försökt tänka på att sitta och gå rak i ryggen, men vid amningen fick jag ju liksom huka mig nästan och övrig tid var jag så trött att även om jag tänkte på det, inte orkade att hålla min rygg rak.
Den här amningskudden underlättade verkligen vid amnngsstunderna och gav mig rätt stöd och en bra hållning, dessutom satt den på plats och var väldigt bekväm att amma i. Ibland brukade jag till och med ha den runt mig när jag bara tog det lugnt i soffan och så kunde den bli ett lite kul bord för min laptop.
bild lånad härifrån

Kommentarer

Sv Jag får helt enkelt kolla om jag kan hitta det under 200 kr då :D Åsså ska jag skriva o se vart min vinst tog vägen - det var ett hello kittytält så det kan ju va lite kul :D

2012-03-29 08:36:21

Men vilken smart! nu har jag förvisso ammat i två månader redan, men planerar att hålla på ett bra tag till..kanske skulle ta och beställa denna, för den såg verkligen skön ut!Just nu sitter jag med soffkuddar och filtar och benen upp för att sitta bekvämt och amma i soffan.

2012-03-29 09:59:44










Kom ihåg mig.



Trackback