Kyckling med spenat

2012-06-01 - 18:19:00 Ätbart - mat


Jag är galen i spenat, verkligen älskar det och gillar att använda det i mat ofta. Idag åt vi den här enkla och snabba maträtten med massa god spenat!

Recept

kycklingfilé
rödlök
spenat (jag använde fryst hackad)
grädde
salt
peppar
citronskal
vitlök

Stek rödlöken tills den är lite mjuk. Skär kycklingen i bitar och stek tillsammans med rödlöken. "Mosa" en vitlöksklyfta med till exempel en kniv och lägg i stekpannan samtidigt som kycklingen. När kycklingen fått färg lägger man i spenaten och sedan grädde tills man får den konstistens man själv vill ha. Salta och peppra och när allt är klart så river man citronskal över. Supergott med pasta till!


Kommentarer

Ohhhh så göttt, gillar spenat

2012-06-01 20:23:09

gillar också spenat, hear en hel del i frysen som jag legat länge så det kanske ma skulle göra då :) Ser supergott ut.



Kram

2012-06-02 06:24:47

Åh, mums så gott!



Du har så rätt. De blir nog ett sommarkalas kan jag tro!

2012-06-02 07:49:49










Kom ihåg mig.



Trackback