Snabbt och enkelt

2012-02-05 - 12:34:05 Ätbart - mat


Idag var det så fint väder ute att man bara var tvungen att gå ut. Vi var ute lite längre än vad jag räknat med för Semlan hade en massa saker att göra på lekplatsen, så när det var dags att gå in var vi jättehungriga och jag hade ingen mat förberedd! Jag kikade runt på vad vi hade hemma och det fick bli snabb och enkel mat.

Lax i tomatsås med oliver

Tina upp lax (görs snabbast genom att lägga hel förpackningen i ganska varmt vatten), koka samtidigt upp vatten och salta. Skär laxen i bitar och stek i oliv olja, krydda med salt, peppar och jag använde även grillkrydda med citrus smak. Lägg valfri pasta i vattnet. När laxen fått färg så häll på en burk krossade tomater med oliver, låt koka i några få minuter. Klart!


Kommentarer










Kom ihåg mig.



Trackback