Baby box

2012-02-05 - 15:03:51 Mina pyssel & projekt


Jag har en låda var till mina flickor där jag sparar vissa utvalda saker från deras barndom som de sedan ska få när de själva ska få barn. Jag fick denna idé när jag var gravid med Semlan och började prata med min mamma om hur hennes graviditet var och tittade på gamla papper från förlossningen och BVC, fick även inspiration ifrån min mormor som hade sparat en massa kläder från när min mamma var liten. Jag är inte en sån som gillar att spara saker egentligen men jag gillade idén. Så det här är min variant.
Lådorna har jag köpt från Papeterie. I dem har jag lagt papper från min förlossning, födelsepapperet som man fick med barnets kön, vikt, längd etc, papperet från Skatteverket när namnet registrerats, deras första kläder de hade på sig, första högtidskläderna och lite små speciella saker som till exempel det lilla armbandet som Plumeria gjort till Semlan. För att barnen själva ska kunna titta igenom utan att behöva mig som förklarar vad allt är, så ska jag skriva små söta lappar om vad allt är och fästa på de olika sakerna.
Jag kommer även spara många fler saker, som några första skolböcker, kanske favorit sak/leksak och en speciell baby bok jag gjort till dem (kommer lägga upp det på bloggen snart).
Jag gillar verkligen lådorna och det bästa är ju att man själv bestämmer, man kan ju lägga ner precis vad man vill!


Kommentarer










Kom ihåg mig.



Trackback