Mini tårtor?

2012-04-14 - 07:40:49 Ätbart - kakor och sött


Igår bakade vi cupcakes. Helt misslyckade tyckte jag först men det blev ok tillslut. Jag har tidigare testat Kungsörnens choklad cupcakes, och dem rekommenderar jag verkligen, supergoda och perfekt om man som mig inte är grym på cupcakes och dessutom har väldigt lite tid till sånt. Nu testatade vi de andra med jordgubbssmak. Misstänkte redan från början att jag inte riktigt skulle gilla frostingen och det stämde... Slängde den på en gång! Själva smeten använde jag och den blev så stor och fin i ugnen men när den kom ut så sjönk dem ihop jättekonstigt och såg nästan gamla ut... Så såg INTE choklad cupcakesen ut! Jag gjorde sedan egen frosting eller egentligen en smörkräm, efter det här receptet. Jag vet inte vad jag gjorde för fel men rätt blev det inte! Den blev inte vit utan gul när smöret kom i och så blev den lös... Jag blandade i en klick philadelphia men blev inte bättre för det. La i alla fall på en stor klick på varje cupcake och så dekorerade vi. Jag var faktiskt ganska ledsen över hur det blev, efterslom det var första gången jag gjorde något själv på en cupcake. Jag har dragit mig för att göra egna lite för att jag tänkte att det är svårt... nu blev det bevisat, det är svårt! Ska leta upp något bättre recept som är lite enklare, någon som har förslag?
Hursomhelst så tyckte jag inte om dem speciellt mycket till utseendet och smaken tyckte jag var så där. Jag gillar choklad smak mer antar jag, men min man älskade dem!

Jag skulle äta min misslyckade cupcake och tog ur den ur formen och vips så blev jag så glad, de såg ju nu ut som mini tårtor! Lite lyckat blev det ju då till slut.



Kommentarer

Roligt du vill prova mitt recept, nej inget bakpulver och inget vaniljsocker i. :-)



Trevlig helg och lycka till!

2012-04-14 08:46:44

Häftigt med minitårta :D

2012-04-14 09:39:34

Ja, men de ser ju söta ut!

2012-04-14 11:28:19

De blev ju lyckade till sist, ser jättegoda ut =D

2012-04-14 12:22:09

Åh supersöta ju! Nu blev jag sugen :P Kram Sinta

2012-04-17 15:06:40










Kom ihåg mig.



Trackback